listor!

• sommaren jag blev vacker - första delen i en trilogi om förälskelse, familjehemligheter och stor sorg. om att plötsligt förväntas vara vuxen nog för sanningen!

bästa boken jag någonsin läst!



• medan mamma sover - en bok om en tjej som har en mamma som är alkoholist! om att hålla detta hemligt och att ena stunden vara älskad och andra stunden bortglömd!

otrolig bok, som fick mig att gråta!


• skadad - en djupt rörande berättelse om hur en fosterförälders stora tålamod och kärlek fann nyckeln till en liten flickas mörkaste och mest smärtsamma hemligheter! Den sanna berättelsen om ett bortglömt barn!


hemsk bok, men ruggigt bra!


• som jag vill vara - boken om en 15 årig tjej som blir gravid! om hur alla vänder ryggen till, lämnar henne ensam i alla svåra beslut och gör abort till en självklarhet!


Kunde inte slita mig! Man blir så fäst och djupt insatt i boken att det känns som det handlar om än själv!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisalarss

It´s never over, untill you stop trying!

RSS 2.0