YOLO

Alltså jag har tänkt, tänkt riktigt mycket! Jag funderade på just rubriken. YOLO .. Enda sedan detta så uttjatade uttryck kom har jag bara stört mig. Varför? Visst, kanske för att det nämndes i varenda mening, men vafan .. Det stämmer ju? Det är ju något av det bästa uttryck man kommit på? You only live once! Det är ju så .. Varför tar man inte vara på livet och gör alla galna saker som man bara har i sitt huvud? Varför inte bara göra det? Är det meningen att man ska gå runt hela livet och oroa sig över vad alla andra tycker eller om man gör bort sig? Vi är döda om några årtionden ändå, så varför hålla inne allt? Jag är själv en osäker och blyg person, som helst inte tar för mig så mycket. Men jag har verkligen dunkat mig själv i huvudet några gånger. Livet är för kort för att gå runt och fundera en massa ..
Gillar du någon, säg det!
Tycker du någon är snygg, säg det! Vad är det värsta som kan hända? Alla blir glada över att få komplimanger!
Känner du för att ställa dig på matbordet och sjunga nationalsången, gör det då! Det ger bara folk ett gott skratt och ett minne för livet!

Jag tror att allas dröm är att kunna leva livet fullt ut och våga bjuda på sig själva, så varför inte göra det? Vilken dag som helst kan vara ens sista så ta vara på tiden! Livet är för kort för att vänta och ångra allt man gjort och sagt, man får lära sig att gå vidare!
Jag har verkligen fått en tankeställare, det är ju nu eller aldrig.



Kommentarer
julia

så jävla sant !

2013-01-30 @ 21:45:09
URL: http://jvjulia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisalarss

It´s never over, untill you stop trying!

RSS 2.0